آموزش کامپیوتر

آموزش کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان

آموزش کامپیوتر

آموزش کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان

مقایسه ویندوز 7 و ویندوز 10

چهارشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۱۰ ب.ظ

 

مقایسه ویندوز 7 و ویندوز 10

ویندوز 10


سخت افزار مورد نیاز ویندوز ۱۰ نسخه ۳۲ بیتی

    سخت افزار کمیت
    حافظه RAM 1 گیگا بایت
    پردازنده (CPU) 1 گیگا هرتز
    فضای موردنیاز هارد دیسک برای نصب ویندوز ۱۶ گیگا بایت

 

سخت افزار مورد نیاز ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی

    سخت افزار کمیت
    حافظه RAM 1 گیگابایت
    پردازنده (CPU) 1 گیگاهرتز
    فضای موردنیاز هارد دیسک برای نصب ویندوز ۱۶ گیگابایت

 

سخت افزار مورد نیاز ویندوز ۷ نسخه ۳۲ بیتی

    سخت افزار کمیت
    حافظه RAM 1 گیگابایت
    پردازنده (CPU) 1 گیگاهرتز
    فضای مورد نیاز هارد دیسک برای نصب ویندوز ۱۶ گیگابایت

 

سخت افزار مورد نیاز ویندوز ۷ نسخه ۶۴ بیتی

    سخت افزار کمیت
    حافظه RAM 1 گیگابایت یا بالاتر
    پردازنده (CPU) 1 گیگاهرتز یا بالاتر
    فضای مورد نیاز هارد دیسک برای نصب ویندوز ۲۰ گیگابایت

منبع : سایت ماکروسافت

 

ویندوز 10


کدام نسخه ویندوز 10 بهتر است؟

Windows 10 Home

این نسخه از ویندوز ۱۰، ویرایش خانگی این سیستم عامل است. باید گفت کم امکانات‌ترین و البته ارزان‌ترین نسخه ویندوز ۱۰، همین ویرایش خانگی به شمار می‌رود. ویرایش خانگی مخصوص کاربرانی است که کارهای تجاری با سیستم عامل خود انجام نمی‌دهند و به طبع تأمین امنیت اطلاعات نیز برای آن‌ها چندان مهم نیست. این گروه از افراد تفاوت بین ویرایش‌های مختلف ویندوز ۱۰ برایشان ملموس نیست.
اما از طرفی گیمرها و مخصوصاً کاربران کنسول Xbox One بهتر است از ویندوز ۱۰ Home استفاده نمایند؛ چراکه این ویرایش امکان همگام‌سازی میان حساب‌های لایو مایکروسافت را فراهم می‌کند، درنتیجه کاربر می‌تواند کنترل نسبتاً ویژه‌ای به‌وسیله کامپیوتر شخصی بر روی کنسول بازی خود داشته باشد.

 
Windows 10 Pro

اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که یک تجارت هرچند کوچک دارید و به وجود یک دستیار بی‌نقص نیازمندید، ویرایش پرو ویندوز۱۰ گزینه ایده آلی برای شما به شمار می‌رود. ویرایش پرو علاوه بر اینکه همه ویژگی‌های نسخه خانگی را در خود جای‌داده است، ویژگی‌های متعدد دیگری نیز برای کاربران حرفه‌ای خود فراهم می‌کند.
شرکت مایکروسافت آپدیت‌های ویژه‌ای برای دو ویرایش پرو و اینترپرایز در نظر گرفته است که باعث می‌شود ویندوز هر بار بهتر از قبل برای صاحبان کسب و تجارت در دسترس باشد. همچنین این نسخه به‌روزرسانی امنیتی بیشتری نیز دربر خواهد شد تا با پوشش حفاظتی چندلایه، از اطلاعات، هویت، دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های اندروید شما محافظت کند.
اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که همزمان از دستگاه‌‎های مختلفی اعم از ویندوزی و غیر ویندوزی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی در کنار ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، ویرایش پرو گزینه مناسب برای شما است. همچنین اگر از کاربران حرفه‌ای سیستم عامل ویندوز مایکروسافت محسوب می‌شوید، و امنیت اطلاعات برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، بهتر است از ویرایش پرو ویندوز ۱۰ استفاده نمایید.


Windows 10 Enterprise

ویرایش Enterprise ویندوز ۱۰ مایکروسافت نسبت به نسخه پرو امکانات بیشتری دارد و کامل‌تر محسوب می‌شود. در این ویرایش همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است؛ مایکروسافت امکانات ویژه‌ای برای سازمان‌ها و مؤسسات فراهم کرده است. گفتنی است؛ امنیت این ویرایش در بالاترین سطح خود قرار دارد و ویژگی‌ها در ویرایش Enterprise به‌گونه‌ای است که برای تجارت‌های بزرگ و ارگان‌ها کاملاً مناسب است.
Enterprise گران‌ترین نسخه از ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود. این ویرایش با توجه به ویژگی‌هایی که دارا است احتمالاً از پایداری بیشتری برخوردار است، اما قطعاً ویژگی‌های مضاعف این نسخه نسبت به Pro برای کاربران حرفه‌ای و گیمرها سودی نخواهد داشت.
منبع: خبرنگاران جوان

ویندوز 10


نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ را نصب کنیم یا نسخه‌ی ۳۲ بیتی؟

با یکی از رایج‌ترین سؤالات کاربران ویندوز، کار را آغاز می‌کنیم. درواقع قبل از اینکه شما به این موضوع بپردازید که کدام‌یک از ویرایش‌ها (Edition) برای شما مناسب است باید موضوع نسخه‌ی (Version) موردنیاز را برای خود تعیین کنید. این انتخاب کاملاً به سخت‌افزار سیستم شما بستگی دارد که البته مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب نسخه‌ی ویندوز، به پردازنده‌ی دستگاه مربوط می‌شود. همان‌طور که میدانید مایکروسافت دو نسخه از ویندوز ۱۰ را در قالب نسخه‌های ۳۲ بیت و ۶۴ بیت عرضه می‌کند.

نسخه‌ی ۳۲ بیتی مناسب دستگاه‌هایی با پردازنده‌ی قدیمی و نسخه‌ی ۶۴ بیتی برای دستگاه‌هایی با مشخصات به‌روزتر مناسب است. اکثر سیستم‌هایی که از سال ۲۰۰۷ به بعد تولیدشده‌اند دارای پردازنده‌های ۶۴ بیتی هستند. معماری ۶۴ بیتی به پردازنده این امکان را می‌دهد که با سرعت و عملکرد بهتری پردازش‌ها را انجام دهد و به لطف استفاده‌ی بهینه از حافظه‌ی رم دستگاه قدرت مالتی تسکینگ سیستم را نیز افزایش می‌دهد. لازم به ذکر این نکته هست که امکان نصب نسخه‌ی ۳۲ بیتی ویندوز بر روی پردازنده‌های ۶۴ بیتی وجود دارد.

 

بررسی یک سیستم برای اجرای نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز:

    روی دکمه‌ی استارت، کلیک راست کنید.
    بر روی گزینه‌ی System کلیک کنید.
    حال باید در پنجره‌ی بازشده، خط System Type را که در اسکرین شات هم با رنگ زرد مشخص‌شده است چک کنید. در این قسمت به شما معماری ۳۲ یا ۶۴ بیتی پردازنده‌ی شما نمایش داده می‌شود. اگر طبق تصویر معماری پردازنده‌ی مورداستفاده‌ی شما ۶۴ بیتی بود شما می‌توانید نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ را روی سیستم خود نصب کنید.

 

آیا ویندوز ۱۰ را نصب کنیم یا ویندوز ۷؟

ویندوز 10

 بعداز مقایسه ویندوز ۱۰ با ویندوز ۷  میتوان نتیجه گرفت که در حال حاضر ویندوز ۱۰ بهترین گزینه برای نصب کردن بر روی سیستم می باشد. پس همین حالا ویندوز خود را آپدیت کنید .

 

 

 

 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر درج کنید

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۱۰/۱۱
  • ۶۶۰ نمایش
  • آموزش کامپیوتر

نظرات (۲)

به نظر من حرف منو گوش کنین بهتره چون ویندوز ۱۰ زیاد سخت هست کار باهاش پس برین ویندوز ۷ نصب کنین بهتره هنگ هم نداره چون ویندوز ۱۰ الان من دارم نصب کردم چون از لحاظ سخت افزاری کامپیوتر ام پایین هست هنگ داره.

به نظر من حرف منو گوش کنین بهتره چون ویندوز ۱۰ زیاد سخت هست کار باهاش پس برین ویندوز ۷ نصب کنین بهتره هنگ هم نداره چون ویندوز ۱۰ الان من دارم نصب کردم چون از لحاظ سخت افزاری کامپیوتر ام پایین هست هنگ داره.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی