آموزش کامپیوتر

آموزش کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان

آموزش کامپیوتر

آموزش کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان

فهرستی از انواع آنتی ویروس

سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۲۹ ق.ظ

 

فهرستی از انواع آنتی ویروس

ویروس ها کدهای مخربی هستند که با کپی کردن خود باعث آسیب به کامپیوتر می شوند. این ویروسها اغلب به صورت پنهانی و بدون اطلاع کاربر وارد سیستم شده و آن را تحت تاثیر قرار می دهند، آنها بسیار خطرناک هستند و ممکن است که اطلاعات شما را از بین ببرند. از جمله راه ها انتقال ویروس ها به کامپیوتر، می توان به اینترنت و یا استفاده از حافظه های جانبی مانند فلش مموری اشاره کرد. اما استفاده از اینترنت و فلش مموری امری اجتباب ناپذیر است، بنابراین شما می توانید با استفاده از آنتی ویروس ها سلامت کامپیوتر خود را تضمین کرده و با خیال راحت از این امکانات استفاده کنید.

 

آنتی ویروس


در این مطلب ۱۰ آنتی ویروس رایگان و کارامد را به شما معرفی می کنیم:

• Comodo Free Antivirus
• AVAST Free Antivirus
• AVG Free Antivirus
• Avira Free Antivirus
• Bitdefender Free Antivirus
• Microsoft Security Essentials (MSE)
• Ad-Aware Free Antivirus
• Amiti Free Antivirus
• Panda Free Protection
• Baidu Antivirus

 

۱. آنتی ویروس رایگان Comodo
این آنتی ویروس یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان در بازار است. و با نوآوری های خود در میان سایرین توانسته کاربران بسیاری را به خود جذب کند. این آنتی ویروس از ویندوز ۱۰، ۸،۷، ویستا و ایکس پشتیبانی می کند. از ویژگی های کاربردی این آنتی ویروس می توان به اسکن سریع برای شناسایی ویروس، جلوگیری از ورود نرم افزار های مشکوک به سیستم، محافظت به صورت آنی و Real-Time علیه خطرات ،چک کردن Email های ورودی به سیستم و پاکسازی آنها از انواع ویروس های اینترنتی، زیر نظر داشتن دائم پروسه های در حال اجرا در سیستم برای یافتن پروسه های مشکوک ومخرب، دادن جزییات و گزارش های کامل فعالیت های برنامه ،چک کردن درایو های مختلف در داخل شبکه، جستجو حتی میان فایلهای فشرده و آرشیو، مصرف بسیار کم از حافظه و Resource های سیستم،آپدیت روزانه و خودکار نرم افزار برای مطلع شدن از آخرین ویروسهای روز جهان، فراهم کردن شرایطی که از طریق آن می توانید فایل های مشکوک را به شرکت گزارش داد تا آنها مورد بررسی قرار گیرند.

۲. آنتی ویروس رایگان AVAST
این آنتی ویروس یکی از برنامه های خوب و کاربردی در بازار می باشد. یک سیستم ضد ویروس که رایانه شما را از خطرات وب گردی، ویروس های موجود در اسناد، پیام ها و حتی متون ناشناخته حفظ می کند. این نرم افزار ضد ویروس از سال ۱۹۸۸ وارد بازار شده است. از ویژگی های آن می توانیم به قابلیت بروزرسانی خودکار، قابلیت پیشرفته محافظت از خود آنتی ویروس، دارای نرم افزار ضدجاسوسی و دزدی اطلاعات، محافظ اینترنت و صفحات وب، دارای هسته نرم افزاری آنتی ویروس، قابلیت همخوانی و یکی شدن با سیستم عامل، دارای سیستم Anti-Rootkit، بخش ویروس یاب Virus Chest، قابلیت محافظت اولیه از کامپیوتر شما در شبکه، قابلیت مقیم شدن در حافظه برای محافظت از آن، دارای بخش محافظت از نرم افزار های P2P و نرم افزار چت و پیام رسان مثل یاهو مسنجر اشاره کنیم.

 

۳. آنتی ویروس رایگان AVG
این آنتی ویروس کامپیوتر شمارا از ویروس ها، نرم افزارهای جاسوسی و برنامه های تبلیغاتی محلفظت می کند. هنگامی که شما به اینترنت متصل می شوید این نرم افزار به صورت خودکار تمام لینک هارا بررسی می کند. نصب و راه اندازی آن بسیار آسان بوده و امنیت سیستم شما را تضمین می کند.

۴. آنتی ویروس رایگان Avira
این آنتی ویروس سیستم شما را از برنامه های مخرب، کرم ها، تروجان ها، نرم افزار های جاسوسی، ابزار های تبلیغاتی مزاحم و نرم افزار های مخرب حفاظت می کند و یکی از بهترین نرم افزارای آنتی ویروسی رایگان به حساب می آید. این آنتی ویروس دارای یک مکانیسم اکتشافی پیشگیرانه می باشد که در بیشتر نرم افزار های آنتی ویروس رایگان وجود ندارد. از دیگر ویژگی های آن می توانیم به تکنولوژی AHeAD برای شناسایی و دفع خطر حمله مهاجمانی که به سرعت تغییر می کنند، قرنطینه فایل های آلوده و ایزوله کردن فایل های آلوده و مشکوک در ویندوز، بسته های بروز رسانی بسیار سبک برای اینترنت های با پهنای باند کم با آپدیت های روزانه در شبکه و اینترنت، امکان ایجاد پروفایل های مختلف مدیریتی با دسترسی های متفاوت، اشاره نمود.

 

۵. آنتی ویروس رایگان Bitdefender
این آنتی ویروس دارای تنظیمات، نصب و راه اندازی آسان است. در این آنتی ویروس فیلتر سه مرحله به منظور اسکن فراهم شده تا در صورت مخرب بودن فایل، به هیچ وجه اجازه ورود به سیستم را نداشته باشد. این آنتی ویروس در فضاهای مجازی مانند فیس بوک و توئیتر از سیستم شما محافظت می کند، مانع از سرقت ID شما می شود، سرعت و کارایی کامپیوتر شما را بهینه سازی می کند.از دیگر ویژگی های این آنتی ویروس ، امنیت و حفاظت بالای شبکه می باشد.

۶. (Microsoft Security Essentials (MSE
یکی از ویژگی های بسیار خوب این آنتی ویروس حجم بسیار کم آن می باشد، به همین دلیل علاوه بر کارایی بالا، سرعت سیستم شما را کاهش نمی دهد. در این آنتی ویروس از تکنولوژی های جدید برای شناسایی فایل های ویروسی و مخرب استفاده شده است. استفاده از آن بسیار اسان و نصب و راه اندازی آن ساده است و رابط کاربری زیبایی استفاده شده است و با انواع نسخه های ویندوز سازگار می باشد.

 

۷. آنتی ویروس Ad-Aware
این آنتی ویروس محصول شرکت نرم افزاری Lava-Soft می باشد و از ویندوز ۷،۸،۱۰، ویستا و ایکس پی پشتیبانی می کند، و در شرایطی که نرم افزارهای جاسوسی، ویروس ها، و برنامه مخرب دیگر سیستم را تهدید کنند، وارد میدان شده و همه را از بین می برد. در زمانی که کاربر در حال بازی و یا تماشای فیلم است، به حالت سایلنت (خاموش) تغییر حالت داده تا برای کاربر مزاحمتی ایجاد نکند.

 

۸. آنتی ویروس رایگان Amiti
این آنتی ویروس برای محافظت از ویندوز طراحی شده است. در برابر ویروس ها و بد افزار ها از خود واکنش نشان داده و مانع از ورود آنها به سیستم می شود، به روز رسانی آن بسیار سریع و خودکار بوده و از انواع متفاوتی از اسکن ها بهره می برد. رابط کاربری آن بسیار زیبا و قابلیت سفارشی سازی دارد.

 

۹. برنامه حفاظتی Panda
این برنامه یکی از برنامه های حفاظتی کاربردی رایگان می باشد که مورد توجه بسیار ی از کاربران قرار گرفته است. از ویژگی های این برنامه می توان به قابلیت جستجو و پاکسازی دستگاه‌های تلفن همراه، محافظت کامل از شبکه‌های اشتراکی ، جلوگیری از ورود به سایت‌های جعلی، قابلیت شناسایی و حذف طیف وسیعی از فایل‌های مخرب، مجهز به ابزاری برای بهینه سازی ویندوز اشاره کرد. این برنامه با استفاده از قابلیت Wi-Fi Protection، شبکه های وایفای را ایمن کرده و مانع از نشر فایل های مخرب می شود. با استفاده از ویژگی File Encryption، فایل ها به صورت پیشرفته رمزگذاری می شوند، Parental Control دسترسی سایر کاربران از جمله کودکان را به سیستم و اینترنت محدود می کند، به صورت خودکار از حافظه های جانبی مانند USB محافظت می کند.

 

۱۰. آنتی ویروس رایگان Baidu
این آنتی ویروس هم به صورت بسیار کارامد از سیستم در برابر تمام بد افزارها، ویروس ها و فایل مخرب محافظت کرده و مانع از آسیب به سیستم می شود. آنتی ویروس Baidu به طور هم زمان از دو موتور ( موتور آنتی ویروس محبوب آویرا و موتور داخلی و کلود آنتی ویروس بایدو ) برای تحلیل داده ها استفاده می کند.

 

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را در قسمت زیر وارد کنید ممنونم

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۱۱/۰۱
  • ۷۸۶ نمایش
  • آموزش کامپیوتر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی